Una mica d’història

Els inicis de l’UNES Unió Esportiva es remunten el gener de 1983, quan el club va començar les seves activitats com a entitat privada sense ànim de lucre. Des d’aleshores, la seva principal finalitat ja va ser donar suport i promocionar l’activitat esportiva entre persones amb discapacitat física.

historia-Unes-FCBarcelona

Al llarg d’aquests trenta anys d’història, pel club han passat moltíssimes persones que han fet que l’entitat es trobi a dia d’avui en un dels seus moments més vius. En total, més de 1.500 beneficiaris directes han aprofitat els serveis del club, però no ens hem d’oblidar de tots aquells que de manera indirecta també n’han obtingut alguna prestació, com ara els familiars dels nostres esportistes i usuaris.

En la trajectòria històrica de l’entitat, cal destacar-ne dos moments: el conveni de col·laboració amb el FC Barcelona i la creació de l’escola AFA.

L’UNES Unió Esportiva gestiona la secció de bàsquet en cadira de rodes del FC Barcelona

Des de l’any 2009, l’UNES Unió Esportiva gestiona la secció de bàsquet en cadira de rodes del FC Barcelona, equip que competeix a la lliga nacional i que la passada temporada va aconseguir l’ascens a la Divisió d’Honor B. El seu nom oficial és Barça Regal UNES.

Escola AFA

Sota el nom d’escola AFA (Activitat Física Adaptada), l’entitat del Llobregat va crear un projecte únic a Catalunya el 2009, amb la voluntat d’animar els nens i nenes amb discapacitat a practicar esport.