Què és UNES?

L’UNES Unió Esportiva és una entitat sense ànim de lucre que fomenta la pràctica esportiva entre les persones amb discapacitat física. A dia d’avui, l’eix principal és el bàsquet en cadira de rodes.

La principal missió d’aquest club és fer créixer el nombre de persones discapacitades que practiquen esport i situar-se com a entitat de refèrencia a Catalunya, tant en l’àmbit competitiu com en el lúdic.

A nivell competitiu, des de l’any 2009 l’UNES Unió Esportiva gestiona la secció de bàsquet en cadira de rodes del FC Barcelona. El primer equip competeix a la lliga nacional sota el nom de Barça Regal UNES.

escut-escola-AFA-UNES Quant a nivell lúdic, des de l’any 2009 el club va impulsar l’escola AFA (Activitat Física Adaptada), un projecte que a dia d’avui compta amb un fort recolzament i convenis amb hospitals i centres de rehabilitació, com ara l’Hospital Sant Joan de Déu, l’Hospital del Vall d’Hebron i l’hospital Moisés Broggi.

Valors

Des de l’UNES Unió Esportiva es vol potenciar un seguit de valors, més enllà de la competitivitat esportiva, que són:

Discapacitat
Demostrar que tothom pot practicar esport, independentment de les limitacions físiques.
Integració social i comunitat
Poder conèixer nois i noies amb discapacitat i entre tots descobrir que els límits te’ls poses tu.
Millorar la qualitat de vida
Ja que l’esport és vida i salut.
Diversió
No ens oblidem que un dels eixos que volem fomentar és que els membres del nostre club s’ho passin bé i gaudeixin de la pràctica esportiva.
Igualtat
Poden jugar nois i noies, així com gent de totes les edats.
Companyerisme
Tant entre els companys d’equip com amb els familiars o amics.
Superació
Des de l’UNES volem transmetre que malgrat tenir una discapacitat, es poden fer coses per un mateix. D’aquesta manera, la persona amb discapacitat i la família adquireixen més independència i llibertat.
Esport inclusiu